04 augusti 2010

Trött

Det sliter på kroppen att jobba natt. Gör man det kontinuerligt blir man ju en sån som vänder på dygnet lite men går man in och tar en enstaka natt så blir det ju inte så. Holy macaroni vad jag varit (och är) sömnig idag.

På jobbet gick dagen fort. Lunch i Liljeholmens centrum. De har en supergod hälsotallrik på våning 3. Dressingen som innehåller basilika och olivolja är grym! Inget bröd till såklart.

Väl hemma ville mannen ut och springa med Simba. Passade mig bra, jag gick Viksbergsrundan och lyssnade på Marianne Keys nyaste bok (Oväntat besök på Star street 66) Jag är så trött och tung att det känns som om jag skulle ha värsta infektionen i kroppen när jag går.  SÅ otränad och tung är jag. Botten är nådd. Det är hälsosammare att vara lite rund och tränad än smal och otränad har jag hört. Mitt mål har ju alltid varit att vara smal och vältränad (egentligen ljug, jag har aldrig brytt mig om träning, bara om att bli smal) Men mitt liv är riktigt bra och jag vill bli gammal tillsammans med Magnus och få många barnbarn. Jag vill inte bli gammal och sitta på ett hem, jag vill bli gammal och vara aktiv och det är därför jag i första hand ska leva sundare (och som lök på laxen bli supersmal och snygg ;o) )

4 kommentarer:

Anonym sa...

Funderar på om VI kvinnor någonsin kommer känna oss smala och nöjda med våra kroppar. Kommer
jag någonsin acceptera mina "härliga" volanger, som jag själv tuggat mig till, inte troligt. Men va f-n, jag kanske kan få bättre kondis med min puckade iver att bli smal, det kan det ju vara värt. När ska man bli vuxen och acceptera sig själv och sin kropp?!? Nepp, smal blir jag aldrig men förhoppningsvis en hurtbulle
Ha det gutt

Lotta sa...

Jag som är så (jävla) smal i dina ögon behöver motionera för att få kondition och ork och för att bli gladare and so on.. Nu känner jag mig inte helt kry. Lite ont i hals och huvud. Vad ger du mig för råd. Ska jag ut och powerwalka istället för att jogga eller vågar jag jogga?

För övrigt kan jag berätta att jag testade ett par långa löparbyxor idag. Tog dock av mig dem illa kvickt. Min rumpa och sådana byxor är ett big no no!

Jasg tycker så mycket om dig och vill verkligen att du skall åldras med Magnus.

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hej!

Jag har också hört talas om fjädern! Min sambo nämnde den igår när han läste inlägget på bloggen.

Tycker du är cool som vågar erkänna att du tränar för att bli smal ;)

/Anna Drott

Suzan sa...

Snygg bild! hoppas att det är ok att jag snor den? =)

ang GI så är det effektivt, körde det själv förut men orkade tyvärr inte träna på det...

lycka till! kram!