07 februari 2010

Vintersol

Har det varit i dag. Underbart! Jag tvättade bilen trots mannens varningar. Jag är verkligen smått förälskad i "min" bil (det är ju en tjänstebil så jag är inte den rättfärdige ägaren) Alla tillval har bara jag valt. Jag är rädd om den (fast Lennart på jobbet tror mig säkert inte för den har trots sin unga ålder redan haft 2 plåtskador) och vill att den ska vara i toppskick. Således servades den tidigare i veckan, i dag har jag silikonat alla gummilister och tvättat den (inte i någon sådandär latautomat) i en carwash fålla. Blank och snygg blev min fina Fusion Blåa Saab!

stan har jag också varit, hade ett stort behov av det kändes det som. Handlade allt jag "måste" ha och konstaterade att det var enkom i-lands produkter. För kvinnorna i Port-au-Prince tror jag inte bryr sig så värst mycket om: Hårspray, rengöringscreme, nattcreme, cerat (försvarets hudsalva) eller nagelstärkare. Suck, en sådan ytlig människa jag är. Mitt samvete hade varit lite lättare om jag satt in pengarna till någon välgörenhetsorganision (en liten tröst är att jag läst att Haiti är ett av värdens mest korrupta länder så mina stålar hade troligen hamnat i någon välnärd girigbuks händer)


http://www.tasteline.com/Recept/Helstekt_flaskfile_med_whiskysas

Till middag skall vi äta denna (troligen) goda rätt. Receptet hittade vi i dagens Aftonblad. Spännande med whiskey i såsen det har jag aldrig provat! Just nu sprider sig goda dofter i vårt hus. Apropå vårt hus. Vårat lilla radhus är så vackert och jag älskar det (som den hemska kapitalistmänniska jag blivit) Men det är trångt. Varannan vecka vill jag krypa ur mitt skinn liksom. I går såg jag ett jättebra och fint hus i närområdet på hemnet. Mannen och jag tog oss en vinterpromenad för att kika på objektet: http://www.hemnet.se/beskrivning/581625?r=3


Sådär ligger det. Precis nedanför Brunnsängsberget och inte insynsskyddat alls. Men vi skulle få alla barn på en våning och få en flyktväg när behovet tränger på. Å, andra sidan verkar det som om jag är den enda som har stort behov av det och detta hus kostar ungefär 1 miljon mer än det vi bor i. Driften blir också dyrare gissar jag. Hmmm...

En liten stund har jag jobbat i dag. Känns som om det är mycket på jobbet nu och man hinner inte göra saker som man vill göra ostört. Kommande vecka blir dessutom kort för mig. Eftersom det är OS uppehåll i Elitserien skall jag på sönernas initiativåka till Källfjället med alla 3 och bara vara och umgås med pappa/morfar (igen måste man säga eftersom vi nyligen var i Thailand ihop) Åka längdskidor och grilla korv ska vi väl också hinna med (och spela 5-kortspoker)

Nu vankas det mat :o)


4 kommentarer:

Lotta sa...

Vad härligt att åka till Sälen med alla tre.

Större hus behöver inte nödvändigtvis innebära att man inte kryoer ur skinnet :-)

Ett större hus kan också innebär att man kommer för lång bort från tonåringarna, att de kan gömma sig lättare. Jag har ett barn på varje plan och kan se att det inte är helt bra det heller.

Kramkram

Anonym sa...

Större hus.........du kan få köpa vårt:) Välkommen på visning men ring först för jag MÅSTE snart plocka upp allt lull lull som grabbarna (i alla åldrar) sprider ut där de går.

Ha en underbar trip till fjäll, och njut av de dina.

Anonym sa...

Verkligen flott !
Otroligt fint hus, men det har ni numed KRAM Lollo

Gun sa...

Super nice hus.
Kan du ta med ett par barn skidor ner från fjället? Har pratat med pappa så han vet vilka jag menar.