05 februari 2010

TGIF

Jag tror ju i min enfald att alla vet vad just ovannämnda förkortning betyder. Thank God It´s Friday betyder det om nu någon missat det.

När jag jobbade skift med helgtjänstgöring och natt (vilket jag gjort mesta delen av mitt yrkesverksamma liv) fattade jag inte poängen med detta uttryck. Nu jobbar jag måndag – fredag och fattar PRECIS vad som menas (och detta trots att jag har ett stimulerande och utvecklande arbete) Gud vare med alla tunnelbanestädare, spärrvakter, kioskbiträden och andra som i min värld har ett tråkjobb.

Lagar mat med familjen och sitter och lyssnar på Melody Gardot. Ungefär så bra som musik kan bli tycker jag. Snygg (och smal) är hon också!

Vi äter i kväll biff med bakad potatis (japp, det var mannen som handlade) och till det rött vin. Axel är hos sin pappa då vi bytt helger lite härsanomtvärsan och jag skall ju till Sälen men mina söner nästa (pappa) helg. Helst av allt vill jag vara med mina barn (och då ska man veta att 2 är ju vuxna!) varje dag jämt. Å, andra sidan är våra helger utan barn guld värda för kärleksrelationen.

Nu skall jag se PÅ spåret och mysa med mannen i soffan. Flickorna får gå upp och kolla Let´s Dance. Senare ser vi Skavlan och Solsidan vansinnigt roligt!

Inga kommentarer: