15 februari 2010

Mormor Majvor

I dag har jag hälsat på min mormor efter jobbet. Det slog mig att hon blir 88 år i juni, samma månad som jag blir 44 år. Alltså var hon lika gammal som jag är nu när jag föddes!

Bild0511 Det är synd att hon hör så himla illa. Jag har ju ganska bra pipa men inte ens fast jag nästan skriker hör hon inte, och säger också det: –Det är ingen idé att prata med mig för jag hör inget. Tänk om det är något enkelt fel på hörapparaten bara tänker jag? Nåja, jag pratade med en (för mig) ny tant på avdelningen som berättade sin livshistoria. Jag tycker verkligen att det är intressant att lyssna på gamla människors livsöden. Denna dam kom från Jugoslavien 1962 som arbetskraftsinvandrare. Fick jobb på EPA bageriet, 2 söner varav en död i en bilolycka för 20 år sedan. Tänk vad många olika livsöden det finns. Alla människor har sin historia. Och jag är mitt i min!

File:Charlotte Kalla portrait.jpg

I kväll har Charlotte Kalla också skrivit historia. Sverige har i och med det tagit vårt första OS-guld i 2010 års vinterspel. Kul! Hon har nästan samma skidstil som jag ;o)

Kulen och trött efter att ha sovit dåligt i natt skall jag nu mysa med filt över benen i soffan och bläddra i tidningarna jag fått att Lotta. Det är livskvalitet det!

Inga kommentarer: