24 februari 2010

Motala tur och retur

Fina torra vägar. På vägen ner åkte Kicki och Gerd med. 3 “tanter” i en bil betyder massor av prat och att tiden går kanonfort! Då väderleken gör trafiken trög valde vi att åka i god tid. Så god tid att vi hann stanna och fika på nervägen. Vi stannade på en mack/fik som visade sig innehålla även en underbar liten butik, se vad jag fyndade:

P2240008

Ett jättefint syskrin för alla trådrullar, måttband, nålar och knappar.

2 intervjuer och ett möte var syftet och hanns med och dagen gick hur fort som helst. Hem åkte jag själv då mina kamrater stannade kvar tills i morgon. Således ensam i bilen Motala – Södertälje. Katedralen vid havet tog slut vid Linköping (den kan jag VARMT rekommendera) Sen lyssnade jag på skiva och sjöng mig hes :o) Otroligt humörhöjande att sjunga högt (och falskt) till massa godingar: Kiss (I was made for loving you), Vikingarna (Kan man älska nå´n på avstånd), Fred Åkerström (jag ger dig min morgon), Frank Sinatra (Fly me to the moon)

Tjingeling från en glad en, snart är det helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad snäll du är som köper ett så fint skrin till mig:)
Köra bil är en favorit, sjunger också hellre än bra....