22 februari 2010

Sommar och sol och vi har kort tajt kjol ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪...

Som Markolio sjöng i mina lurar under dagens promenad. Jag som känner att jag just nu har rätt bra med energi, tog mig en långpromenad i dag med. Var hemma hyfsat tidigt eftersom Axel hade en ovanligt tidig träning. Det var således ännu inte helt becksvart när jag startade. Min mp3 spelares batteri dog efter 20 minuter och då kom jag på att min mobil är en så kallad musikmobil. Nu hade jag ju bara typ 5 låtar på den för jag har aldrig engagerat mig i hur man får över musiken till den men se det har jag luskat ut i kväll. Nu finns både Ljuva franska sånger, Eva Cassidy och massa annat i den!

DSCN0758

Inspirerad av Markolios sommarsång hittade jag dessa bilder. Vår Kretaresa som vi gjorde 2007. I fotot ovan ser ni Axel på den blå madrassen, Malin som tittar in i kameran och Joppan som tittar bort. Kvinnan har vi ingen aning om vem det är.

DSCN0799 

Jag och mannen på stranden. Jag lyssnar på en sommarpratare eller var det kanske Markolio där också :o)

DSCN0739

Och det som ju är löken på laxen, grädden på moset (ni fattar va?) på semestrarna. Kall öl och god mat. Holy macaroni vad jag längtar!

Ändå kan jag inte låta bli att säga: Ha gott mod med kylan och snön alla vänner (-23 i morse) Innan vi vet ordet av är det sommar och det kommer dröja länge innan vi 08:or får en liknade vinter!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Mysigt med sommarbilder i dessa dagar.

Tror baske mig att vi nästa vinter kommer att sakna just denna vinter. Jag tror också att det dröjer till nästa gång. Vinter ska väl vara vinter, här klagas inte :-)

Kram till dig från mig som behöver lite av din energi...

Gun sa...

Ja sommar ja, kan bara undra vart allt vatten ska ta vägen när det ska smälta bort...Va jag negativ nu? Kan bero på att jag sitter och tittar ut på alla juveler på gården och tänker på just geggan som kommer att komma och med den , ja du fattar
Jag är en av dem som tyckte mycket om Hypnotisören, den satt under skinnet på mig ett par dagar efter jag slutat med den.
Nu ska jag ut på en timmes promenad, borde hinna hem innan det blir mörkt.
kram