04 februari 2010

Städdag

Som sig bör på torsdag. Satan i gatan vad det snöar. I morse var det en del sopande och skyfflande innan man kunde åka till jobbet. En bra dag på jobbet.

Lyssnar i bilen på en riktigt bra ljudbok jag lånat av Ulla. Det blir ju minst en timmes lyssnande varje dag. Johan Rabeus läser. Ibland tröttnar jag på alla deckare och älskar när jag hittar en tjock (19 cd skivor!) bra bok som spänner över många år och där många människoporträtt speglas. Om boken står att läsa:

Katedralen vid havet är ett fantastiskt porträtt av 1300-talets Barcelona och Katalonien. Historiska fakta i kombination med sociala intriger, konspirationer och kärleksöden gör detta till ett storslaget äventyr för alla.
Boken har vunnit ett flertal priser däribland det prestigefyllda italienska priset Giovanni Boccaccio för bästa utländska författare 2007 samt 2007 års Qué Leer-pris för bästa spanska bok.

Katedralen vid havet

Två kommentarer från mig:

Robinson har jag inte kommenterat i bloggen: Äntligen en värdig vinnare! Inte riktigt min favorit men mycket värdig!

Hockeyn: Axel har spelat en del matcher med det bättre laget på sistone, kul för honom! Lukas & Co förlorade mot Linköping hemma i förrgår (vi var där) Spelar just nu mot Brynäs och det står 2-2, må vi vinna.

1 kommentar:

Gun sa...

Nu är vi hemma. Jag har ett rött hårband till dig från Åsorna.
Men du, värdig vinnare. Vem vann?
kram