12 februari 2010

Källfjället-Syndalen-Kläppenskjulet-Myrflodammen-Syndalen-Källfjället

Denna ljuva utsikten är från dass. Jag har alltid dörren öppen om solen skiner.P2120198

Idag gjorde vi en dagsutflykt och packade ner limpmackor med falukorv, bullar varm choklad och kaffe. Aldrig smakar väl en limpsmörgås godare än ute i skidspåret?P2120200

Mina grabbar och min pappa på väg mot Myrflodammen. Axel vurpar mest men tyvärr även jag. I dag 2 praktvurpor. Snön är dock så mjuk att man inte gör sig illa alls. Däremot kommer den in innan för linningar och halskragar,brrr!P2120202

Ju äldre jag blir ju mer njuter jag av naturen. Som balsam för själen. Jag låg långt efter de andra mest hela tiden.  Småkillarna är ju vältränade men Oskar som kör mer rock and roll stuket och röker och dricker öl borde ju inte komma före mig! Måste bero på hans längd (193 cm) försvarar jag mig med.P2120203

Se så himla fint, kontigt att inte allt vatten fryser?P2120206

Detta är fotomodellgranar. Långa och magra och måste ju vara av ett helt annat släkte än de korta knubbisarna man tar in till jul.

Fredag som det är vankas det tacos (på älgfärs) Jag har läst ut Nattfåk (och före det Skumtimmen) Nu har jag börjat på Hypnotisören som verkar lovande!

Hörs i morgon (om batteriet räcker)!

2 kommentarer:

Pingvinfamiljen sa...

Men jösses, vilket fantastiskt väder ni har!!! Vilka bilder, det kan nog inte bli vackrare sverigebilder än det där. Njut av solen och snön. Själva har vi just vinkat av Mamma och Maria som åkt ner till sig. Nu ligger vi i sängen och ska snart sova. Imorgon ska vi åka på en moppetur och äta lunch på östkusten, där pappa åt den jättegoda makrillen.
Hälsa alla

mammaxtre sa...

Fotomodellgranar :-)

Vilka otroligt fina bilder. Bra att ni har det bra.