20 februari 2010

Min Lördag (bra och mindre bra)

Jag skulle egentligen till Stockholm med “småkillarna” (Axel och Lukas) för lite shopping men Lukas fick förhinder (igen) det var det som var mindre bra med min lördag. Å andra sidan har SMHI rekommenderat att man skall hålla sig inomhus i dag pga. vädret.

Bild0516Något bra som jag i och för sig inte förstår är hur det kan vara orkidéblomnings säsong nu när det ännu är så mörkt. Alla orkidéer i vårt hus står i full blom, så vackert! Den översta har jag fått av Lukas och Isabell när jag fyllde 42.

Bild0515

Den här är den vackraste tycker jag. Den fick jag från Håga när jag slutade där. Har blommat om många gånger!

Bild0518

Den här har jag ingen aning om hur den kom till vårt hus. Blommar mer sällan än de andra och inte heller med lika många blommor men de få som är är ju otroligt vackra!

Till det som är bra med denna dag är också att jag skall ut och äta på La Cantina i kväll. Min favoritrestaurang i vår stad. Jag och Helen (Isabells mamma) skall äta italienskt och kanske dricka ett glas vin. Borde se till att röra på mig också, utomhus känns nästan uteslutet. Simma? Den som lever får se :o)

1 kommentar:

Lotta sa...

Aldrig har jag lyckats få en orkidé att blomma om. Oekonomiskt för mig att köpa hem dessa vackra blommor, tyvärr. Vad duktig du är, de trivs hemma hos er.

Inga koppor ännu, tyvärr....
Trevlig kväll.