19 februari 2010

En bra fredag

Annika Falkengren, vd, SEB

Johan Skoglund, vd, JM

En bra fredag då jag ganska mycket gjort OCH känner mig fylld av energi!

Började dagen med frukostseminarium på Operaterassen där de ni ser här ovan deltog. Moderator var Henrik Frenkel (gift med Cissi Elwin) och han har en fantastiskt utstrålning den mannen. Har hört honom förut och hör honom gärna igen. Det jag minns bäst från hans föreläsning (men det är inte från i dag) var att man som chef inte skall lägga så mycket energi på de medarbetare som inte gillar en utan ignorera dom. Bäst i dag var en kvinna som var högsta hönset för mentor.se (Karin Jordås) Mycket klok och inspirerande!

På jobbet fick jag också massor gjort. Men sen...Eftersom jag inte törs köra bil i stan (och idag var det tur, det hade tagit 75 minuter från Kungens kurva till Årstadal i morse) åkte jag kommunalt även hem. Tog 2 timmar och jag var helt stelfrusen när jag väl kom hem. Nu har vi ätit en mycket god middag (kycklingbaserad) Flickorna ser Let´s Dance och mannen och Axel OS.

PS Ni följer väl min syster och hennes familjs blogg? Pingvinfamiljensthaimout. Gillar ni katter, så måste kika in där. Deras Kerstin har fått barn och de har kattBB hemma. De är numera inte bara Thaimoutare/transportplanerare och IT-chef utan även kattbarnmorskor! DS

Inga kommentarer: