16 februari 2010

Livet startar och slutar

Den 11 februari fick min guddotter Sofi sin andra son Isak och i går kväll dog min mans mormor. Livscirkeln sluts på något symboliskt vis.

En normal förlossning och det var en stor kille på lite över 4500 g som kom till värden (just denna bebis är liten och gjord i marsipan men jag har ännu inget foto på Isak)

Ett lugnt insomnande och en mycket gammal mormor fick gå till sin sista vila. Här på bilden på sitt 98 års kalas i höstas.

PA280020

Och på detta lite allvarsamma inlägg något mer vardagligt i-lands tjabbel:

Jag har efter mycket funderade ätit en semla i dag men dokumenterat den noggrant i Viktklubb.se och således bara ätit en Weight Watchers Gulaschsoppa á 140 kcal till middag. Den var mycket GOD och det var värt varenda kalori!

See full size image

1 kommentar:

Åsa sa...

Oj så tråkigt att Magnus mormor gått bort, men som sagt hon hade ju några år på nacken och kände sig säkert klar med livet. Tuff tant om jag minns rätt. Hälsa Magnus så mycket.
Gun har bilder på Isak på sin bilddagbok men det kanske inte går att sno dem?! En riktig sötnos är han i alla fall.
Vi börjar bli lite oråliga på Kerstin som bara växer och växer. En katt kan ju inte vara gravid hur lång tid som helst...
Jag fick aldrig någon semla i går så jag fick trösta mig med en glass. Pontus fick semla i skolan i alla fall.