14 februari 2010

Hemma efter en mamma-son helg. Och som lök på laxen: Valentine day!

Upp lite tidigare än vanligt. Grötfrukost och sen städning. Grabbarna som skulle åka skidor ner (9 km nerförsbacke) åkte i förväg när jag och pappa fixade till den sista finishen på städningen. Dagens bilder har jag tagit med mobilen då kamerans batterier tagit slut. Denna bild tagen på skoterfärden ner.Bild0503 Följande 2 bilder är tagna nere på Josvallen som är min farfars föräldrahem, Nu äger familjen Berggren gården (min framlidna faster Asta, hennes man Gunnar och deras tre söner tillika mina kussar Ingemar, Kent och Christer)

Bild0506

Underbart väder i dag med. Vi hade sol från blå himmel ända till Strängnäs där det var som att gå in i en grå vägg.Bild0507 Jag och pappa packade av skotern och sen åkte pappa och mötte grabbarna. Här kommer dom. Deras störtlopp orsakade en skada på Axels skida. På skiduthyrningen var de dock inga besvär. Sånt får man räkna med sa dom och den betalande mamman drog en lättnades suck. Vi som alltid hyrt hos Dalskidan bytte i år och hyrde hos Skidmacken, vilket jag varmt kan rekommendera. Bra priser, mindre folk, trevlig personal och bra läge.

Bild0508 Både resan upp då vi lekte bokstavslekar och resan hem då vi sjöng och lyssnade på musik gick otroligt fort! Vi åkte 11,50 från Lima och var hemma 16,30 i Södertälje. Väl hemma hade mannen ordnat alla hjärtans middag och present (jag har ju sagt det förut: Ingen har en snällare och mer romantisk man än jag!) 3 stora, långa röda rosor, en ask choklad, rosékyckling med pasta och en romantisk helgweekend fick jag dagen till ära.

Bild0509 Kortet var så fint att jag trodde han varit till Susanne och köpt ett men det var Malin och Johanna som varit hjälpredor, så himla fint! Ser ni hjärtat som hänger i svansen?

Nu myser vi i soffan och jag är redan sömnig, suck, önskar jag var lite mer kvällsmänniska!

1 kommentar:

Lotta sa...

Du har helt rätt, din man är ngt utöver det vanliga beträffande romantik. Jag ger honom ständigt beröm. Han har en hel del att lära ut. Han är en god förebild.

Vad härligt ni haft det du och sönerna. Otroligt fina bilder.