31 december 2009

2009 blir 2010

Och jag undrar hur länge man behöver tipexa eller sudda när man skriver nya året. Särskilt svårt då det är ett nytt decennium.

För 10 år sedan var jag gift men en annan man, bodde i en annan kommun hade ett annat arbete och mina barn var 11, 9 och 5 år. Helt otroligt. 2009 har det inte hänt så mycket alls vare sig i yrkeslivet eller det privata. Det lunkar på kan man säga och bra är väl det för jag är en person som kan verka lite yvig kanske men innerst inne är jag en riktig trygghetsnarkoman.

Sedan jag var typ 10 år har mitt nyårslöfte varit att bli smal. Har lyckats några gånger men det har då inte berott på nyårslöftet.

På senare år har det lagts på lite löften. En period för kanske 2 år sedan feströkte jag så ofta att nästan röktes lite varje helg. Det är det helt slut med sedan 2 år. Onödigt och korkat. Jag tänker också varje nyår att jag skall bli en bättre och snällare människa. Det går sådär. Jag blir förvisso en ärligare människa för var år som går, men inte ett dugg snällare.

(bilden får symbolisera bullmamma=snällmamma)

I år vet jag inte om det blir något löfte. Men jag blir alltid lite nostalgisk runt tolvslaget och kommer säkert att lova något.

Oskar är i Åre, Lukas i Saskatoon, Axel här hemma men vägrar följa oss dit vi är bjudna på middag. Jag mår som bäst när jag har mina barn runt om mig och är en nog sådan där pinsam en som inte vill inse att mina barn är stora. Kanske det ska bli mitt löfte? Att töja lite på navelsträngen? Tja, den som lever få se. Men mormor ska jag hälsa på oftare, det lovar jag!

Slutligen vill jag önska alla mina läsare ett riktigt Gott Nytt 2010!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack det samma kära syster!
Såg på nyhetsmorgon nu i morse, det var en psykolog med där som pratade om nyårslöften. Speciellt pratade de om löften om att gå ner i vikt. Det ska visst handla om hur du vill leva ditt liv... Ja så sa hon.
Sköt om dig
Oj kom just på att jag har ett par svarta byxor i garderoben som är dina.....
Kram kram
Gun

Maribella sa...

Hoppas ni hade en bra kväll och ett fantastiskt tolvslag!
Kram