17 december 2009

Och snöyran fortsätter

Bild0471

Så här mycket snö har jag utanför mitt kontorsfönster. Hoppas att du hittar in i min blogg Emma i Kalix för du tycks inte tro att vi 08:or vet vad ett riktigt snöoväder är (i sanningens namn kanske de flesta inte gör det heller) Jag vet för där min rötter finns finns också långa och hårda vintrar (Sälen) I morse åkte jag hemifrån strax innan 07 och framme 08.30. Magsårs/psykbryts varning.

Ytterligare en mycket irriterande sak: Åkte på stan efter jobbet för att ge blod, de har ju ont om den varan så här i juletid. Man får både brev och sms om den saken. STÄNGT! Klockan var 17.10 var jag där. Fredagar och Lördagar stängt. Då man bara får ge blod då man är 18 – 65 år, icke gravid eller ammandes (föräldraledig) och frisk kan man ju tro att de flesta blodgivare är yrkesarbetandes och borde de då inte ha öppet till efter 17 och på kanske någon lördag?!

1 kommentar:

Lotta sa...

Märkligt att de inte har bättre öppetider. Speciellt med tanke på att behovet är stort.

Tanken var god Marie. Kram till dig.