08 december 2009

Bokmal (och kemiprov)

…är väl synd att säga att man är, men jag läser ganska mycket (och fort) periodvis. En period i somras kändes det som om jag hade läst alla böcker jag ville läsa men se det hade jag (som tur är)inte. Eva på jobbet sa att jag måste läsa: Karin Alvtegens böcker: Skuld, Saknad, Svek och Skam. Jag tycker hennes språk och melodi är lik en annan favoritförfattares: Håkan Nesser. Ganska få personer, långsam (med superspännande) historia och man kan fasiken inte lägga i från sig böckerna.

Saknad

Denna läser jag just nu. Tack Eva för att du tog med böckerna till mig!

Annars har jag varit på systembolaget och handlat lite julöl i dag. Jag tycker i ärlighetens namn att annan öl kan vara godare men det är så fint att duka med fina julöls flaskor. Dessutom hittade jag flera Ale sorter som fanns i julflaskor. Varför handlar man det så tidigt tänker du kanske? Därför att de brukar ta slut! Nu står det 8 eller 10) riktigt snygga flaskor och inväntar julaftonsdukningen.

Tvättat bilen har jag också hunnit, den var riktigt smutsig, blev ju som ny.

Sen skulle jag hjälpa Axel med Kemin (han har prov på torsdag) Tyvärr är jag för dum för jag fattar verkligen inte. Kommer i håg när jag gick i 9:an och skulle ha stort kemiprov. Fick panik. Lärde mig allt utantill (hade ganska lätt för det) och skrev en 5:a på provet men gissningsvis 2 dagar efter hade all kunskap ramlat ut igen. Korkat.

Hörs i mor´n igen ni som har lust!

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej vännen, jag har lust och kommer att kika in igen imorgon :-)