14 december 2009

10 dagar kvar….

Till julafton men framför allt lite ledigt mer än en vanlig helg. Det är det bästa med julen när man är mitt i livet tycker iallafall jag.

Bilder nedan från gårdagens kalkonmiddag. Vilka fina barn jag har! Lukas liggandes i soffan, Axel med laptop i knät (gör läxa!!!)

PC130187

                               Oskar sittandes i soffanPC130188

I dag tog det en timma att köra till jobbet. Åkte 06.30 och var uppe ganska exakt en timme senare. Det tar 20 minuter utan kö men i dag var det ryckliga köer och snöyra. Just nu ligger snön vit ute, inget tjockt täcke men ändå!

Var bjuden på jullunch idag. Ett av de företag vi hyr personal av slog på stort. Jag och Christina åkte upp och lät oss smaka. Trevligt. Jag passade på att göra ärenden i stan och sen ägnade jag en stund åt en son som ville ha med sin mamma som personal shopper. Är det något jag är bra på så är det att handla :) Långkalsonger, halsduk, vinterskor och lite annat behövdes handlas innan det bär av västerut (nåja, i morgon åker han till Uppsala i 2 dagar och på torsdag till Kanada) Nu kommer inte jag att träffa honom förens den 6 eller 7 januari. Trodde nog att jag skulle gråta en skvätt men icke sa Nicke. Vi hörs ju på telefon, sms, mms och mejl. Så ja, navelstängen töjs ut och går snart av. På samma runda hittade jag 3 klappar till maken och får nu anses färdighandlad vad gäller julklappar 2009!

Axel har spelat 2 matcher skolhockey idag. De vann med 6-0 och den andra med 10-0. Jag har jobbat en stund sen jag kom hem men skall nu ägna mig åt matlagning. Tack alla ni trogna 20-30 personer som läser min blogg varje dag och stressa inte i julruschen nu, tindra i kapp med ljusen och dofterna i stället!

Inga kommentarer: