25 december 2009

Vår julafton i bilder

Magnus mitt i matlaget (innan han påbörjade det var han ute och inhandlade de sista klapparna på självaste julafton!)
Magnus pappa Per och hans frus Pias son William tittade förbi mitt på dagen

Johanna och kusinen Amanda var så här fina dagen till ära
Det är inte varje jul i 08 land som är så här snörika!
Magnus storasyster Maria och min lillasysters fru Åsa. Visst är dom snygga?
Julbordet från ena sidan bordet....
Och från en annan
Min lillasyster Åsa och min mamma Karin (och halva Björn)
Självklart såg vi på Karl-Bertil kl 19
Av Maria och Björn fick vi vin. Dock intrasslat i någon problemlösarmojäng. Jag gav upp och Magnus som har en ängels tålamod vann.

Ingen tomte kom i år, de minsta barnen i vårt hus är ju 10 år så han gick förbi (han hade varit inne hos Grannen) Men många fina klappar delades ut. Jag fick alldeles för många och fina men är ju såklart glad. En annan sak som fyllde mitt modershjärta med varm glädje var att jag fick prata med Lukas i telefon. Han hade det bra även om ingen julaftonskänsla hade infunnit sig. Något annat som gjorde mig glad var att Axel och Oskar var med HELA kvällen.

Nu är julafton gjort och nu kommer (i mitt tycke) de bästa juldagarna. Blanka underbara dagar att fylla med vinterpromenader, läsning, korsordslösning och god mat!

2 kommentarer:

Pingvinfamiljen sa...

Jättetack för en väldigt mysig och julig kväll!

Amanda sa...

HaaaaaHaaaa! Det va ju jag som löste dun juuu:(