22 december 2009

Natten mellan den 22 och 23 december 1988

...Min lilla syster Åsa då blott 17 år gammal sov över hos oss i Nykvarn på Åkerbärsvägen 3. Vi kokade skinka och jag hade gått över tiden med en mage stor som “jagvetintevad” En enorm viktuppgång men lyckligast i världen. Vi lekte gissa låten och barnafadern var diskjockey. Om jag minns rätt vann jag ;o)

Vaknade sen runt 02 och trodde jag fått magsjuka. Ont som f-n i magen och gick på toa. Blev lite bättre (faktiskt) Somnade om.  Vaknade efter en stund igen. Vid 05 fattade jag galoppen. Åkte till förlossningen och 2 timmar senare var underverket ett faktum. Med facit i hand kan jag erkänna hur mycket jag önskade just en pojke. Vi ringde till alla men nästan först till just Åsa som sa: Nähäru, det tar typ 12 -24 timmar för en förstföderska att få barn! Med en flicksläkt stor med en pappa som hade 4 systrar och med 2 systrar och ingen en bror, min syster Gun var mamma till 2 fina flickor trodde väl ingen att det skulle bli en pojke. Ingen trodde heller på mig när jag ringde och berättade (läs=skröt) över att det blev en Oskar.

Jag som jobbat på BB trodde jag kunde se skillnad på fula och fina bebisar tyckte att jag ALDRIG sett finare unge! Jag kunde inte fatta att vi 2 med tämligen alldagliga utseenden kunde få denna vackre unge. Jag älskar alla mina barn lika mycket men den 23:e december 1988 är den allra lyckligaste i mitt liv. Vem kunde ana att man har så mycket kärlek inneboende i sig som bar väller ut? Den välde ut när Lukas och Axel föddes också men då var man liksom mer förberedd på´t.

HultsfredskramG-klav  Oskar P2050010

Till dig Oskar vill jag säga: Min kärlek till dig är så stor så stor. Jag önskar dig all lycka i framtiden och grattis på 21 årsdagen. Nu är du myndig även i USA :o) Till er andra vill jag säga: Skaffa barn om ni kan, det får en att se livet ur ett annat perspektiv! Mina barn är det bästa som hänt mig!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Och mellan varven får man spunk på en tio-gradig skala.

Vilkert vacker inlägg Marie.

Lill-Åsa, som inte är 17 år längre. Tack och lov :) sa...

Wow. Fint skrivet. Ja jösses så fort 21 år kan gå.

Åsa E R sa...

Fick en liten tår i ögat, till och med.

Kram och vi ses imorgon

Anonym sa...

Ja vad mer kan man säga? Jag fick tre underbara tjejer. Och killar har ni givit mig. Oskar var först ut och är en speciell person för mig. Kramar till dig som gav mig Oskar och och kram och Grattis Oskar

Anonym sa...

Ja det var vackert skrivet. Jag kommer ihåg hur jag grät av glädje, tänk att vara moster. Hu hur vi runt omkring mådde sen när det lilla knyttet blev opererad. Kan inte föreställa mig den känslan ni måste gått genom. Kärleken som kommer när man föder barn,kommer som en storm in i kroppen, rör runt och väller ut. Hormonerna också för den delen. Ja nu är din äldsta 21, galen så fort det går, men fina ungar har vi.
kram till dig och grattis till Oskar