21 december 2009

Dan före dan före dan före dopparedagen

Gav blod i dag för 41:a gången! Axel frågade om jag räknat men det har jag ju inte såklart, de upplyser ju en om det varje gång man ger. Otroligt om man räknar ut att jag har gett 18 liter och 450 ml blod till bättre behövande människor. Ingen gammal ful-blod pumpar i mina vener utan där cirkulerar ett blod i ständig förnyelse :)

Som lök på laxen räddade man inte bara ett liv (förhoppningsvis) utan de hade även fått jättefina Rörstrandskålar som gåva (samma som vi har kaffemuggar i) Tack för det blodcentralen. Oskars kartonger hämtade och Axel körd, svängde då förbi bolaget och kompletteringshandlade det som skulle till jul. Ni som följer min blogg vet ju att jag redan köpt ölen men idag hade de en sort jag inte såg förut. Var bara tvungen att köpa 2 stycken (dyra 29:- men det beror ju på vad man jämför med. Jämför med burköl från bolaget á 10:- är det ju dyrt men billigt jämfört med en stor stark på krogen á 59:-)

Bild0474 Nu är jag inne på 4:e Alvtegen boken, Svek. Började med den i går och drömde om den i natt. Bådar gott.

Roligt att läsa om sonen på en hockeyblogg:

“Ska vi tippa 3-2 till Kanada? Lite nyfiken på hur de kanadensiska kommentatorerna kommer uttala Lukas KILSTRÖM. För nog kommer de väl behöva nämna han efter att han sänkt en kanadick i en närkamp, eller?”

Är det bra eller dåligt att ha en unge som är “känd” för att tacklas?

1 kommentar:

Anonym sa...

Lukas blir ju omnämnd i pressen- det är bra. Sen är det ju inte smekningarnas sport han utför så tackling är nog bra:D
I dessa Alvtegen böckerna, är det massor av ångest? Låter så på titlarna...
Idag fyller min yngsta 13, galet så fort tiden går
Kram från store syster