26 december 2009

God fortsättning!

PC230001

Denna bild får symbolisera juldagens “eskapader”. Jag läste ut Karin Alvtegens Skuld. Påbörjade Dan Browns Den förlorade symbolen. Såg på TV: På spåret*, Stenhuggaren och Offside. Åt julmat igen med familjen (-Axel som åt julmiddag hos sin pappa)

PC250048

Tog alla pappersförpackningar, pappersinsamling samt glas och skulle lämna dessa väl sorterade sopor på en returstation. Var till 3 olika men alla var lika fulla. Blev av med endast glasen. I dag skall vi på middag till mamma i Stureby. Innan dess måste jag på stan och köpa present till min systers André som fyllde 13 den 22/12 och till hennes Emma som fyller 15 år i morgon. Således har vi 3 syskonbarn som fyller runt jul (min Oskar den 23/12) Dålig planering kan tyckas men någon sa till mig att de är riktiga kärleksbarn som är gjorda efter kärlek och inte almanackan. Jag väljer att se det så i alla fall.

Lasse Bengtsson leder TV4:s nya kriminalmagasin Misstänkt. Foto: Andreas Lundberg/TV4

Jag som har svårt att sova på morgonen sov i dag till 08.30. Jag behöver vara ledig mer än 2 dagar för att “öva” mig på att sova. Måsta prata med chefen om saken ;o) Ni som är trogna läsare av min blogg vet att jag älskar lördagmornar och Lasse Bengtsson. I dag handlar det mest om tsunamin, tänk att det var 5 år sedan! Otroligt vad åren går. Jag kände ingen som dog där men hade en kusin och en bekant som var där och hela deras familjer klarade sig.

I kväll klockan 20.00 smäller det äntligen! J-VM börjar där min älskade unge Lukas är med (han är på bild 4 av de 4 i DN, dvs den sötaste ;o)). Det krockar med Robinson men valet blir inte svårt. Vi kommer att ha en hockeykväll här hemma och heja fram Små kronorna till seger!

*Svårt, men jag tog Kalix på 8 poäng. Göran som jag har kontakt med på Facebook tog 31 poäng, men så får han anses allmänbildad långt över medelsnittet

Inga kommentarer: