01 december 2009

Å, Ä, Ö, Q, I och V

Finns inte på svenska bilregistreringsplåtar fick jag lära mig häromdagen. Orsaken är förstås att de är lätt att förväxla. Väljer man en unik skylt (som kostar skjortan) kan man dock få ha de bokstäverna. Man lär sig något när man sitter i bilköer på mornarna :o)

För övrigt är jag så dj-a less på dessa dessa köer. Jag hanterar inte den stressen helt enkelt. Jag som kan ha massor av bollar i luften utan att bli stressad klarar inte den här typen av stress alls. Outnyttjad tid där jag inte kan göra någon nytta alls. Funderar allvarligt på att börja åka pendel igen. Sammantaget skulle restiden bli lika (kollektivtrafiken i 08 området är ju inte helt i tid) men i stället för att sitta och ha ett enormt (negativt) stresspåslag så kan jag läsa. 1 timmes effektiv lästid om dagen får jag i stället samt skonar miljön (och mig själv och mitt hjärta/hjärna för en vacker dag får jag en stroke eller hjärtinfarkt av dessa köer)

I kväll har jag lagat älgköttbullar, kokt potatis och brunsås. Gott! Inhandlat lite mer adventspynt, julstjärna (krukväxten) hyacinter, samt grön mossa. Blev så bra så!

Bild0455 Bild0454 Bild0453

//Marie, som älskar december och advent!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hyacinten blev fin med mossa i krukan. Lagat riktig rejäl mat hann du också. Hur gör du människa för att hinna med allt? Lär mig gärna dina knep :-))

Åsa sa...

Pendeltåget låter som en bra idé. Negativ stress är livsfarligt för hjärtat. Jättefina hyacinter!