26 december 2009

Boxingdaydinner i Stureby

I dag har jag fått lära mig att annandagjul heter Boxingday i England. Man lär så länge man lever och tur är väl det? '
En soft morgon och jag älskar att strosa runt i mjukisoverall och softa. Sen var vi ner på stan och jag skiftade en julklapp och köpte presenter till min systers barn och mamma.
Jag har ju glömt att berätta vad jag fick i julklapp, här kommer några av de bästa:
Från Axel: En salladsslunga, jag har önskat mig en sådan läääänge. Knastertorr sallad trots att den är nysköljd. Erika som jag känner lite och som jobbar på Cervera berättade historien om när han var nere på Cervera och handlade den - Så gullig att mitt hjärta smälter (kort: han hade massa kompisar med som föreslog typ ljus och andra "billigare" grejer men han skulle prompt köpa en salladsslunga)
Av Lukas: 4 jättefina ölglas från Kosta.
Från Oskar: En underbart vacker tomte att plocka fram år efter år.
Från den underbara snälla mannen: En grå Espritkofta, En Esperit fin blus (lik klänningen jag nyss köpt), samt ytterligare ett Esperitplagg som jag anade skulle bli oanvänd, i dag bytte jag den mot en skitsnygg jeanskjol som jag haft på mig i kväll. En ljudbok med och av Mikael Nystöm (med underbart rim om att jag hatar radioreklam på mina resor till och från jobbet) 2 SSK lotter, en underbart skön och snygg mjukisoverall att ha här hemma.
Från Malin och Johanna: Ett Smartbox, som ett presentkort på olika restauranger.

Man kan torrt konstatera att jag måtte vart snäll!

Klockan 15 åkte vi till mamma i Stureby. Hon har träffat en trevlig karl som heter Lennart. Jag har inte fattat vad karln jobbar med men jag hoppas att det är på nattradion för han har en underbart vackert basröst som jag kan tänka mig somna till varje natt. Så här vacker var det dukat:




Maten var kalkon, med massa goda tillbehör. Mina systrar med familjer var också där och det är ju lite av mitt favoritsällskap. Här ser ni min man Magnus och hans yngsta dotter Malin i soffan hemma hos mamma. Tyvärr kommer inga fler bilder för batteriet tog slut i kameran :o(
Nu kollar vi på SVT 24 hemma och hoppas att småkronorna krossar Tjeckerna.
Jag satsar på samma resultat som SSK slog Skellefteå med: 4-1!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Datorn i knät ser Lukas på TV. Kul att se en spelare man sett som liten. Ja just nu ser det bra ut för våra småkronor.

Agneta

Maribella sa...

Ser också på det ena av dina fantastiska barn, och ropar "och mamma Marie!!" varje gång de nämner pappa Kilis!
Ler också åt dina julklappar...vem kunde ana att du var en mysoveralls tjej innerst inne!!

Kram, och tack för julhälsningen!

Marie KJ sa...

Ett litet förtydligande kan vara på sin plats... Kära hustru, du fick inte ljudbok av någon Mikael Nyström (han är säkert också bra, vem nu det är...) utan en ljudbok skriven och inläst av Mikael Nyqvist (Eller kanske för dig... Mikael "jävla" Blomqvist) Och middagen hos din mor var inte kalkon, det kan vara på sin plats att förklara att det serverades kalkon, och den var god ;)

Anonym sa...

Det tackar jag för Magnus:-)