30 december 2009

Ett dygn kvar….

av 2009, i övermorgon har vi ett nytt årtionde. Otroligt.

Småkronorna vann i natt (igen) och jag var vaken i en och en halv period. Denna bild är i dagens Aftonblad. En sportintresserad man på mitt jobb sa om Lukas (nr 2 på bilden) Han ser ju för i bövelen inte ut som en hockeyspelare! Han ser ut som en svärmorsdröm. Tja, så kanske det är men han är ju bara 19 år. Gissar att även Börje Salming varit oärrad och med tänder i behåll en gång i tiden.

SUCCÉ I NATT Sveriges förstakedja med André Petersson (nr 10

I dag har jag förutom jobbat varit förbi Biltema och lämnat tillbaks torkarbladen jag köpte. Har ni köpt torkarblad någon gång? Finns typ 100 olika att välja bland. Fast jag frågade om hjälp blev det fel. Suck. Det var dock inte krångligt alls att få pengarna tillbaks. Passade på att handla på ICA Maxi i Botkyrka, ligger ju granne med affären jag just nämnde. Hem och städade (en onsdag, jag vet men man vill ju inte städa en nyårsafton) Nu inväntar jag mannen som jobbat sent hela veckan. Han har jour denna vecka och massor att göra.

Vi skall ju äta hummer & kräftor och jag skall dricka en liten flaska Champagne i kväll. Vi är bortbjudna i morgon och vi garderar upp med hummern och Champagnen i kväll då vi inte vet vad som bjuds i morgon. Man kan ju inte missa tillfället och köpa hummer för ynka 98:- (Kanadensisk - passar ju ypperligt bra i sammanhanget må jag säga) Axel vill inte ha skaldjur och får baka sig en egen pizza. På tal om pizza: Jag fick ju en ljudbok av maken i julklapp. Den har jag snart lyssnat ut (pizzans sammanhang är Italien som ofta förekommer i boken) En bra bok!

Hörs i morgon, då med en liten nyårskrönika :)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hummer, kräftor och champagne en onsdag, jo jag tackar! Vad ni är duktiga på att lyxa till vardagen. Kramkram

Anonym sa...

Gott nytt år till er alla.
Kram mamma och Lennart