08 november 2009

Vår lördag i bilder

Björns son Erik körde oss till mässan. Erik har för övrigt spelat hockey i samma lag som ett av mina barn så jag och Björn kände varandra litegrann innan han och Maria blev ett par. Maria och Magnus ser ni till vänster nere i bilden.PB070089

Man betalade inträde och sen kunde men köpa till ett vinglas och 5 vinkuponger för 70:- sen var det till att provsmaka. Jag smakade mest vita viner och även champagne. Är du intresserad av mat och vin, åk på Det goda köket mässa nästa år, fantastiskt trevligt! Ni ser väl hur glada mitt sällskap var?!PB070092

Efter att ha tagit taxi till Annexet så hann vi mysa i en (stenhård plast)soffa med en kall öl innan Winnerbäck kom in på scenen. PB070097

Winnerbäck var som vanligt bra, ingen kan skriva texter som han. Vi tog oss därifrån till Skrapan. Lika fin utsikt som vanligt men alldeles för mycket folk. Försökte ta kort men de blev kassa, kolla själv: PB070103

Vi åkte kommunalt hem. Björn ser glad ut trots att han var skeptiskt. Han har inte åkt kommunalt sedan tonåren, då var det på tiden igen tycker jag! PB080106 Hemma 01,30 var det inte bara att krypa til kojs inte. Jag hade påbörjat renbäddning på morgonen och insett att det var dags att rotera sängarna (så att slitaget blir jämnare) När vi väl lyft upp bottnarna ur sängramen och vridigt på de såg jag att madrasskydden var otroligt smutsiga (inte av lort utan av den oljade eken) Så de åkte in i maskinen och den var inte klar då vi åkte. Det blev vackert att sitta uppe och invänta att torktumlaren skulle bli klar. 02,10 fick vi lägga oss i rena, nyroterade sängar. Me like!

I dag skall vi gå långpromenad, handla och ringa våra pappor!

Inga kommentarer: