27 november 2009

Adventspynt

Jag är en kvinna av principer och ett kontroll freak. Jag vet. Jag hade till jobbet inhandlat fina tjocka, höga, röda blockljus. 4 stycken på bricka till varje kök. Jag tror ju att alla självklart fattar att man tänder ett varje advent. Så är det inte utan när jag kliver ut till eftermiddagsfikat så har någon tänt alla 4:a, varav jag måste fråga om det är 4:e advent i dag. Usch på mig så sur och otrevlig jag blev. Förlåt Charlotte för att jag kallade dig pucko.  PB270143 Väl hemma (efter att ha passerat IKEA och köpt 3 nya tjocka, höga, röda blockljus att placera ut på brickan på måndag) väntade mannen som hade handlat middag och blommor. Jag brukar ju ha som regel (regler är regler och ska ju följas) att adventspynta lördagen före 1:a advent. Nästan alla mina grannar hade dock tjyvstarta i kväll. Drogs med och plockade fram…

PB270144

Både stjärna, stake och ljus. Som lök på laxen lyssnade vi på julmusik.PB270145

Dessa underbara rosor hade mannen köpt till mig fredag som det är. Undrar vad han har för förväntningar inför kvällen ;o)PB270146

Nu ser vi på idol och väntar på att Axel ska bli klar med sin träning. I morgon förmiddag väntas match i Flemingsberg!

Hörs i morgon!

1 kommentar:

Lotta sa...

Vilken förebild du är vännen!