24 november 2009

Efter jobbet har jag…

…Strukit. Det är nog fasiken det tråkigaste jag vet. Nu är det gjort i alla fall.

Innan strykbrädan åkte fram lagade jag Fisk och skaldjurspanna Receptet hittade jag på arla och det tog typ 5 minuter att laga. Eftersom vi är helt barnfria tills på fredag passade fisk just fisk bra. Axel som inte gillar fisk (såvida den inte är i pinnform) prao:ar på pappans jobb och bor således där i veckan.

Fisk- och skaldjurspanna

Sen har jag planterat om blommor, och JA jag vet att det är i februari man ska göra det men nu fanns energin och nu blev det gjort (bara 2 stycken) Jag brukar annars inte plantera om blommor men det ena är en amaryllislök som jag sparat från förra året och det andra är skott jag tagit från jobbet på en helt magnifik porslinsblomma. Hoppas att den kommer att trivas lika bra hemma som på jobbet.

Nu skall jag skeda med mannen i soffan och sova tidigt i kväll. Vi hörs i morgon för er som vill och har lust..

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen, låter som en riktigt bra kväll!
Jag har en känsla av att våra söner spelat match ihop i denna kväll. De mötte Nyköping i Rosvalla ishall. Jag hann bara inte ta mig dit.

Kram till dig

Anonym sa...

ler* samma lika med strykning & fisksoppa som jag &så fick till denna dag :O)


la jusst upp bilder i min bdb om det & så kikar jag in hos dig !
kramar Lollo