30 november 2009

Majvor Elisabet

Heter min mormor. Henne har jag besökt efter jobbet i dag. Sist jag var där satt hon och sov mest hela tiden men i dag var hon hur pigg som helst. Nu ska jag besöka henne oftare! Hon som säger sig vare sig höra eller se, såg i alla fall så pass bra att hon påpekade att jag blivit lite "rund om kinderna" (vid närmare eftertanke kanske jag INTE ska hälsa på oftare ;o))

Efter visiten hos mormor begav jag mig till Jonny, naprapaten som ser framsteg. Eller rättare sagt är det ju jag som märker att huvudvärken inte alls är lika ond som den brukar. Någongång har den dessutom bara lurats och försvunnit innan den ens brytit ut. Underbart och jag hoppas att det håller i sig och jag gör ju mina övningar så duktigt.

Efter det var jag och hälsade på Oskar. Hämtade lite av allt älgkött vi förvarar i hans frys. När jag ändå var på stan snubblade jag på Kamilla som också var där. Hemma på gatan sprang Ulla in i mig. Hon (den duktiga människan) var ute och sprang. Inom loppet på 20 minuter har jag alltså träffat 2 riktigt gamla goa vänner!

Nu sitter vi i soffan och kollar SSK som är i Göteborg och spelar. Ligger nu under med 2-1. Axel är i Älta och spelar match, barnafadern kör honom då jag i går listade ut att jag skulle missa mitt naprapatbesök som var bokat sedan länge och bad om hjälp.
Heja SSK både A-lag och pojkar 16 år!

Inga kommentarer: