18 november 2009

Egentid!

Mannen har åkt till Göteborg och jag skulle vara ensam hemma med barnen i kväll. Axel är på Alexisonfire konsert med sin äldsta bror (födelsedagspresent, han fyller 15 i morgon) Malin sover hos Linda och Johanna hos Alexandra. Bild091Stackars mamman/styvmodern får vara ensam ;o) Nog älskar jag att vara mamma, fru och bonusförälder men GUD vad jag älskar att vara ensam med bara mig själv! Antagligen för att man så himla sällan är det.  Jag skall äta sallad och läsa Amelia, bada skall jag också hinna med.

Dagen bild är för illustrera (mest för mig själv) min vikt och egenbild. När detta foto togs upplevde jag själv som tjock/stor. Nu undrar jag ju varför? Ser ju rätt normal ut tycker jag idag och flera kg plus. Kortet taget på Hotell i Örebro. Jag jämför mig alltid med alla som väger mindre, skitkorkat egentligen. Å, andra sidan, skulle man bara jämföra sig med de som är tjockare skulle man ju fortsätta lägga på sig. Nej, nu skall jag (minst) se ut som på ovanstående foto tills våren. Supermotiverad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Himmel vadfin du är Marie !
<3 Jag är nog lite kär i dig <3 ler*
Läser om din egentid & jag har varit ensam & egen tid i två veckor nu, (erik hemma, men han syns & hörs inte så mycket) är ju som du mamma & bonus mamma & jag har som du nog vet försökt ta rätt på mig & mitt liv så många gånger om vart jag vill bo & leva osv, inte fixat det...
men nu jusst dessa veckor vet jag att jag kan själv om så skule vara, jag fixar detta, det är ju inte du ute efter, men menar jag har varit full av ro & mått bra av bara varit JAG !
Inte stressat runt fixat & ringt & hjälpt till oroat mig, jag har bara varit Jag för första gången sedan jag var 15 eler nått.
Tack för din blogg du delar med dig av & jo jag älskade att vara själv jag med !

kram Lollo