13 november 2009

Fredag den 13:e

Underbar vinterbild tagen vid stugan på Källfjället i februari i år.P3140060

Det är ju ett tag kvar till jul men i går låg det snö på taken i Södertälje och vår trall som ligger vid ytterdörren var ishal. Jag som alltid har varit en riktig julfreak är faktiskt inte det längre. Jag älskar advent mer än julen tror jag, kanske vuxenpoäng på den? Kanske att det har att göra med att man inte är en kärnfamilj längre. Som bäst var julen när barnen var små förstås. Sedan 2004 jobbar jag inte heller röda dagar och det är ju skönt (men egentligen skulle det ju vara bättre att göra det nu när man inte är lika behövd)

En konstig sak hände i dag. Kommer ni håg naprapaten som trodde att det var nerven på höger arm/axel/nacke/skalle som var kort/oelastisk? Mina övningar går ju ut på att töja den. I dag har jag haft fruktansvärda ilningar i armbågen, som en lång änkestöt, måste ju bero på att jag gör min övning rätt för sannerligen händer något med ulnaris nerven i alla fall!

Sitter och väntar på att få hämta Axel som tränar till 21.50. Längtar efter att få sova länge i morgon bitti.

Inga kommentarer: