28 november 2009

En bra lördag

Upp klockan 08.00. Det vankas hockeymatch i och emot Flemingsberg för SSK:s pojkar 16 år. Lämnade Axel där 1,5 timme före matchstart och åkte sedan till Huddingecentrum för att kanske hitta några julklappar. Har handlat till Oskar, Lukas, Malin och Johanna. Kul!

Väl uppe i ishallen hade jag missat 1:a perioden men vi ledde med 0-5. Missade också då se sonen göra mål. Matchen slutade 1-10, inte sådan rafflande dramatik precis. Hem via coop och kompletterade med en adventsstjärna till vårat sovrum. En röd på ekfot.

Nu laddar vi för att gå på kalas i Nykvarn. Nykvarnspartiet fyller 10 år och det blir baluns i däckhuset. För er som inte vet var jag med när vi skrällde och fick 24,2% av alla röster i Nykvarns första kommunval 1998. Jag satt i 4 år i både kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Vad som gjorde att jag engagerade mig var att jag tyckte att det mest var “gubbs” som var med och påverkade (vad vet dom om skola och barnomsorg?) Dessutom tyckte jag (och tycker än i dag) att många inom den politiska världen är med för sin egen karriärs skull och glömmer bort att de är valda av folket för att föra dess talan. Att jag valde Nykvarnspartiet beror på att jag inte har något parti i mitt hjärta. Jag röstar mest på sakfrågor som är viktiga för mig och röstar således olika i riksdagsval, landsting och kommun ibland. Då passade ett “oideologiskt” parti. Tyvärr tog det alldeles för mycket av min tid. En heltidsarbetandes trebarns mor vars alla 3 barn spelade hockey, fotboll, golf, innebandy och Gud vet vad har svårt att få tiden att räcka till även utan politiska uppdrag.

Hoppas på en kul kväll (men man får ju som bekant aldrig roligare än man gör sig!)

Inga kommentarer: