05 november 2009

Helglängtan

Gris

I nästan hela mitt liv har jag jobbat skift med helgtjänstgöring, då rullar vardagar och helger bara på. Nu är man ju helt jävla fredagsfixerad samt att jag tycker att tiden går så mycket fortare av att jobba måndag till fredag. Å, andra sidan kan ju det bero på att man är äldre, de sägs ju att det går fortare ju äldre man blir (det hoppas man när man hälsat på mormor och Viola som verkar ha sååå tråkigt då de varken har syn eller hörsel kvar) Nåja, i morgon är det (barnfri) fredag och det ser jag fram emot. Ensam tid med mannen i dagarna 2 är en guldkant på tillvaron som jag egentligen tycker att alla par skulle få.

Sonen och mannens döttrar har blivit vaccinerade i dag. Känns skönt! Jag har blivit intervjuad av radion (om all falsk ryktesspridning kring vaccinet) men jag vet i ärlighetens namn inte vilken station, gissar P1.

Mellansonen hade skickat ett livstecken (mail) från andra sidan Atlanten och sånt gör en ju glad. Den förstfödde som jobbar utomhus hela dagarna jublar inte åt vädret men är frisk från förkylningen och ringde just. Robban som han åker med skulle besikta bilen och han undrade snällt om jag kunde tänka mig att börja tidigt (så han får skjuts) Klart jag kan. Det ger mig fler vinster.

1. Jag får 30 minuters samtalstid med en älskad unge

2. Jag är på jobbet 06.30 och får en lugn start på arbetet, kaffe och macka inne på kontoret och kanske jag hinner prata med nattsyrrorna

3. Jag kan åka hem tidigare!

En enda nackdel kan jag komma på, jag kommer om möjligt att vara ännu tröttare i morgonkväll än en vanlig fredagskväll. Kanske man skulle försöka slumra i soffan så fort man kommit hem i morgon eftermiddag?

Svin1

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen, imorgon ska vi vaccineras på bvc. Passar på närlillfisen får sitt vaccin. Marcus vill vaccinera sig då två dött efter vaccination, Blir så trött....

Kram kram

HemmahosSussie sa...

Jamen, ta dig en eftermiddagslur och sen njuter du av att få lite egentid. Bada, läs, ta ett glas skumpa eller nåt annat gott sen kommer du garanterat i helgstämning. So what om du sen somnar, Du har ju hela helgen på dig som Lotto Åke sa.
Kram
Sussie