11 november 2009

Budgetmöte och Mårten Gås middag

I dag har ja tillbringat dagen på med en utökad ledningsgrupp och haft budgetplanering inför 2010. Låter tråkigt men var fantastiskt inspirerande och kul.

Till middag åt vi en traditionsenlig Mårten Gås middag:

Svartsoppa, som flytande blodpudding i färg och konsistens men smak av pepparkaka.Bild0445

Till denna soppa hörde dessa tillbehör till: Gås hjärta, mage, hals och lever. Tilläggas bör att jag åt upp förrätten (jag är av god uppfostran)

Bild0446

Sen fick vi gås, potatis, sås. Äppelkaka och vaniljsås. Kvällen avslutades med kaffe och spettekaka. Jag åt lite av allt men lämnade en hel del (Viktklubb.se ni vet) Jag hade Hans mittemot mig till middagen samt Dag och Geir på var sida om mig så det saknades inte goda skratt!

Väl hemma väntar jag att Axel skall hämtas från match som de vann med 9-1 mot Hässelby och Axel gjorde 1 mål och en assist!

PS I går gjorde Lukas sitt första elitseriemål. Får massor av beröm i Aftonbladet i dag! DS

1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Oj vad mycket vuxenpoäng på den middagen! Jag hade fixat äppelkakan med vaniljsåsen utan större problem, men det andra, not so much :)