15 november 2009

Boeuf Bourguignon


Boeuf Bourguignon är enligt statistiken fransmännens egen älsklingsrätt och fast jag inte är vare sig fransos eller man så är det nog en av mina favoriträtter (men man kan ju inte bara välja en)

I dag skall vi äta det till middag och Lukas och Isabell kommer hit, då de båda hade match i går och inte kunde vara med när vi andra firade Axel. Jag har tillbringat förmiddagen i sängen och läst ut I cirkelns mitt (Dan Brown) Ruskigt spännande, hoppas det blir film av den!
Mannen och jag har skruvat upp Axels present på väggen (tv) Blev så bra så.
Dagens händelse: Axel halkade i trappan och slog i en av ljusstakarna på står på hyllan där i trappen. Ljusstaken åkte in i den stora tavlan där som föll över Axels skalle och glaset gick i (minst) 1000 bitar som flög över HELA huset! Axel klarade sig som tur var oskadd.



2 kommentarer:

Maribella sa...

Stackars Axel!! Tur att det gick bra ändå! Men synd på tavlan!
Jag fick mej dock ett litet skratt när jag läste om händelsen...tack för det!!

Lotta sa...

Vilken middagsmat, jag säger då det!
Tråkigt med Axel och tavlan. Ibland händer det olyckor så är det bara. Vi måste ses snart.