02 november 2009

Min pappas gröna fingrar

Jag brukar alltid skryta om att min pappa kan allting. Han kan bila badrum, kakla, bygga hus, dra rör (det gör han just nu i ett tillfälligt jobb, man blir ju rädd att karln sliter ut sig med att jobba 06-19 måndag till torsdag. Ganska tungt kroppsarbete!)

Något jag inte visste att han kunde var att ta hand om blommor. Alla vet ju att gröna växter är tämligen enkelt samt även vissa blommande blommor (orkidéer klarar ju de flesta) Men titta på nedanstående blomsterprakt så förstår ni! Jag vet inte ens vad denna blomma heter.PB010084               St Paula känner jag igen och brukar också lyckas med...

PB010085

                                        Konstig blomma va?PB010086

Otroligt vacker bomma som jag inte har en aning om vad den heter. Kan den möjligen vara släkt med doftrankan (rätt lika blad)?PB010087

I övrigt har jag jobbat, sålt 50/50 lotter samt sett SSK förlora mot Luleå (fast vi ledde hela matchen, men tyvärr får man inga poäng för det) Lukas åkte till Canada i morse och Oskar är kry igen.

Hörs i morgon!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vad synd att jag inte visste att du sålde du 50-50. Jag satt ute vid ingången under stor del av matchen.
Ha en bra dag

Anonym sa...

Vilken tur att du har en så fantastisk pappa.
Den första blomman heter Streptocarpus eller kornettblomma.
Kattsvans heter dom rosa svansarna.
Den sista vet jag med hittar inte namnet nu.
Mamma