21 november 2009

Sol, promenad och bankrån

Somnade erbarmerligt tidigt i går kväll OCH sov länge i morse (08.30) Gissar att det är mörkret som gör att man behöver sova mer. Efter frukost gick vi en promenad. Mannen vill gå i skogen och jag på väg. Vi gjorde så att först gick vi i skog sen på väg sen delade vi på oss (man måste ju inte göra allt tillsammans bara för att man gifta!) och sen träffades vi igen. Jag har svårt att “gå runt” i skog och mark utan mål (är ju en målinriktad person) Jag vill ha bestämt innan att vart jag ska gå. Magnus plockade gula kantareller. I slutet av november, otroligt!Bild0450 När jag gick själv på min väg (en grusväg i skogen) kom det 2 helikoptrar och cirklade över mig. En av dom (polishelikopter) landade sen på ett fält just där jag var. Försökte ta ett kort men det syntes bara en liten prick och zoomen på min mobilkamera suger. Det visade sig ha varit rån på Forex i stan och det var alltså orsaken.

Maria (Magnus syster) var på stan när det hände och hela gågatan stängdes av) Vi lät oss inte skrämmas utan for ner ändå. Jag ville ju hämta tavlan som Axel körde skallen genom i söndags. Tyvärr hade Gallerix stängt efter rånet men det andra var öppet. Provade en underbar långkofta på Indiska (blev lite förälskad) men den kostade 749:-, dyrt (i alla fall för att vara på Indiska)och nu skall det ju inte handlas till mig själv utan till andra denna månad (julklappar). En tavellist köptes samt middags mat till i kväll. Eva, Rickard med söner kommer över på mat i kväll. Kul!

Men nu skall jag kolla BIF-SSK på TV. Vi gjorde mål efter 1,20 (typ) Nu dj-ar måste vi vinna! Sassa Brassa...

1 kommentar:

Anonym sa...

coolt;)! Vi prata om det i skolan.
Hitta han kantareller, gott!
//johanna<3