01 maj 2011

Sköna maj välkommen

Tanken slår mig vid frukosten att denna månad kommer att rusa fram. Mannen fyller 40 år och i present har han fått en resa av mig. Således kommer vi att tillbringa 15 dagar utav denna månad i en annan världsdel. Och jag har massor att göra på jobbet innan! Bara 6 arbetsdagar kvar att pressa in det på.

I går var Helen här. Vi åt räkor och drack bubbel och kollade sen på Kennedys. Mycket bra och vilken fascinerande familj, jag läste en biografi om familjen när jag var i 20 års åldern, skall läsa om den nu. Tänk så många som dött unga i den familjen och sen lever “urmodern” Rose tills hon är 105! Lite orolig när jag gick och la mig, har ju den sistfödde sonen som går i första ring och Valborgsmässoafton och alkoholdebut hör ju inte till ovanligheterna. Han kom dock hem tryggt vid 01 och kom in och språkade med mig på sängkanten en stund. Finaste Axel.

I övrigt lyssnar jag maniskt på Paganinikontraktet. Otroligt bra bok, nästan bättre än Hypnotisören som ju också var bra. Till er som har en smartphone säger jag bara: skaffa Storytel!

I dag kommer mannen hem, oklart dock vilken tid. Med all sannolikhet kommer även min pappa och jag tror även Malin och Johanna. Hur vi alla ska sova i natt är mycket ovisst, hemmet är ju i kaos och en byggarbetsplats. Men jag tror vi har luftmadrasser i förrådet?

Nej, nu ska jag måla klart mitt demonstrationsplakat och ut och tåga ;o)

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Marcus nämde programet om Kennedy idag. Han tyckte att det var intressant. Vilket gjorde mig glad förstås.

Fasiken vad härligt att resa iväg......

Maria sa...

Kul att höra att du gillar Storytel och vill tipsa andra om det!
Maria på Storytel