12 maj 2011

“Det är kul…

..att åka moppe 70 knyck i timmen, det är kul att åka skitfort utan hjälm”.

Som Heman Hunters sjöng och som mina grabbar älskade. Ur Berts Bravader som gick på TV på 90 talet. Vi åker väldans mycket moppe och det är så kul. Lotta, se genast till att skaffa dig den erfarenheten!

Thailand dag 1-2 024

Min smarta svägerska kom med förslaget att använda minneskortet i kameran till att få över bilderna till datorn. Herre Gud att jag inte kom på det själv! Det är ju så jag brukar föra dom :) Här kommer en bild från framsidan av Åsornas hus. Urfint va?

Thailand dag 1-2 045

Och en från sidan där vi parkerar mopparna. Det är ännu en byggarbetsplats men inte gör det oss något. Poolkillen som var så pratsam och glad berättade att det alltid regnar på morgonen den här tiden på året. Stämmer so far. I morse sov vi till 10.40! Vi skyller på jetlagen, för i Sverige var klockan då 05.40 eller kanske tom 04.40. Hällregnade hela morgonen men sen sprack det upp och blev fint.

Thailand dag 1-2 027

Massage ska vi unna oss varenda dag. Denna bild från gårdagens. I dag frågade min massör mig om jag möjligen hade frozen shoulders? Nej, inte vad jag vet, bara väldigt stel svarade jag. Working in office you now…

Thailand dag 1-2 041

Dagens matbild. Räkor i kokkosmjölk med röd curry. Lite för mycket hetta för mig så den snälla mannen bytte med mig. Jag fick en annan räkrätt som var helt lovley den med…

Thailand dag 1-2 042

Dagen nyttiga: Fruktsalladen till frukost samt en långpromenad fram och tillbaks på Longbeach (hur lång den nu är, skitalång tror jag)Thailand dag 1-2 043

Jag och min moppe, lite töntig hjälm med rosa blommor på sidorna, men vad fasiken den lär väl skydda (skvaller: Magnus kör UTAN hjälm ibland!) Nu vankas poolbad och uppfräschning, ett glas vitt innan vi beger in till SalaDan.

                  Tack för att du tittade in, ha en bra dag och kväll!

5 kommentarer:

LindaF sa...

Jag är så sjukt impad av att du sitter och bloggar varje dag på din underbara semester. Det skulle jag varken ha lust eller ork med. Tacksamt är det! Och du beskriver allt så man för en liten stund tror att man är där med er! Ha en fortsatt trevlig vistelse och ta en grymt stor Mai Tai för mig :) Hälsa Magnus och sköt om varandra, kram från oss 3

Anonym sa...

Hej Jag är också väldigt tacksam att du bloggar!
Jag och min man åker ner till Koh lanta nu den 23/5.. Och nu varje dag så är jag rätt intresserad av hur vädret är..
Men ni ser ut att ha det riktigt gott..=)
Åter igen tack för en bra blogg!
Mvh Ewa

Gun sa...

Å jag blir så semester sjuk när jag läser och ser era bilder
kram

mammaxtre sa...

Att köra moppe får väl bli en av de 100 saker jag ska hinna med innan jag dör :-)

Ha det fortsatt bra och unna er massage varje dag!

Kram

Åsorna sa...

Nu kan man äntligen kommentera igen. Har ni badat något på Klong Dao eller åker ni till Long beach istället? Det är ju betydligt närmare till Klong Dao men vi tycer att Long Baech är mycket finare. Har Magnus också blommor på sin hjälm? Det kanske är därför som han kör utan i sånna fall ;)