26 maj 2011

Nöjd

När vi köpte vårt radhus köpte vi även nya utemöbler. Jag hade tidigare provat både plast och trä och valde denna gång ask (ljust träslag) Första skivan oljades sådär noggrant och den slog sig så iläggsskivan inte längre passade. Jag (som är en påstridig en) ringde till fabrikören och mailade bilder och vips kom en helt ny bordsskiva hem till dörren. DEN oljade vi mycket ofta och slipade och oljade igen. Trots det har den blivit ful. Svägerskan Maria och vännen Lotta har precis likadana bord och deras är fina ännu?! I kväll slipade Axel bordet och jag har oljat den med en bruntonad olja. Kolla, det blev som nytt!

IMAG0531

I vårt hus är ingen särskilt teknisk. Vilken tur för oss att vi har Peter, mannens snälla arbetskamrat som hjälper oss. Peter har varit här och installerat vår nya router. Nu hoppas vi att sonen kan spela CS samtidigt som vi andra fyra surfar utan att vi får massa störningar. Tack Peter!

Efter arbetsdagen har jag också städat (det är ju torsdag!) och åkt till second hand butiken med säcken med kläder som rensades i går.

Jösses vad man hinner mycket när kvällarna är så här ljusa!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Han är snäll han, arbetskamraten :-)

Jag älskar våra utemöbler,är nöjd så nöjd.

Kram

Lill-Åsa sa...

Kul att ni fick ordning på bordet och routern. Vi har fortfarande inte köpt något balkongbord och stolar. Om jag får jobbet kanske vi får råd med även det ;)

Anonym sa...

Måste varit ett måndagsex av bordet ni fick! Vi har också ett liknande, fint utan att blivit varken oljat eller slipat!
Kram Maribel