29 maj 2011

Mamma

I dag är det alla mammors dag. Min, mammas och miljontals andra mammors.

IMAG0537

Min morsdagspresent, jag har barn som vet vad deras morsa gillar :o) En flaska Moët och en kvist äppelblommor. Mina fina ungar!

IMAG0538

Min förstfödde och den som köpt ut champagnen (och brutit äppelblomkvisten på väg från bussen gissar jag) kom på morsdagsmiddag såklart. Första morsdag utan alla 3 sönerna, Lukas har lite långt att åka från Luleå på middag.

IMAG0540 

Min egen fina mamma kom och blev firad. Hade med sig en underbart god tårta! Daimchokladbotten, något underbart gott guckelimuck toppat med jordgubbar, yummie!

IMAG0541

Mannen som fyllt 40 blev firad av både mamma och barnen, underbar rosbukett från mamma/svärmor.

IMAG0543

Och en handplockad bukett från barnen samt en skruvdragare, lika vacker den men tyvärr håller dessa vilda blommor inte lika länge.

IMAG0544 

En bra dag då jag hunnit byta klart garderoberna, lagat mat, bäddat rent och tvättat. Självklart har vi sett Mästarnas Mästare. Heja Stenis du var hela svenska folkets favorit! Limpar var också  mycket värdig tvåa. Jag har kommit in ett djäkla osunt leverne sedan Thailand, äter för mycket och går med ett ständig sug. I morgon ska det bli andra bullar. Baske mig!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja i morgon tar vi tag i det igen. Men tack för en underbart god middag. Inte helt kalorifri men jisses så god. Och så roligt att få umgås med er, det blir inte så ofta men det är desto roligare när det händer och nu ser vi fram emot att vi träffas snart igen. Kramar

Lill-Åsa sa...

Åh vad blommigt och somrigt allt ser ut! Spar lite av det vädret till nästa vecka tack.