15 maj 2011

Nationalparken

Vi är ute längre och längre på dagarna. I dag kom vi inte hem förens vid 19. Det gäller ju att fånga tillfällena.  I kväll har vi sett solen gå ner över Phi Phi Island, så vackert!

Thailand dag 4-5 083

Efter den sedvanliga fruktsalladen åkte vi så långt söderut man kan komma på denna ö. Har ni hört talas om syndromet Shaken baby? I dag har vi en shaken Magnus och Marie (inkl. mopeder) Satan i gatan (bokstavligt) vilka dåliga vägar!

Här kommer några bilder från vår moppetur till och från Nationalparken:

Thailand dag 4-5 045

Thailand dag 4-5 048

Thailand dag 4-5 060

Thailand dag 4-5 071

Fantastiska vyer blandat med geggamojjiga vägar. Väl framme tänkte vi vara hurtiga nog att gå den 2 km långa (2 kilometer är ju inte långt?!) promenadstigen i parken. Holy shit, har ALDRIG svettas så mycket i hela mitt liv (och det börjar bli långt!)  5248 trappsteg upp och över träd som fallit över stigen som var 1 meter i diameter har vi klängt och klättrar, svettats och JA: Jag erkänner att jag kände mig som en 5 åring som ville börja gråta och vända hem. Men jag är ju en målmedveten människa och skulle aldrig vända, bet i hop och kämpade vidare. Mina flipflops var så halkiga av svett att jag gled ur dom och det fanns miljoner insekter där!

Thailand dag 4-5 063

Thailand dag 4-5 066

På väg hem stannade vi och åt dagen lunch för 80 bath, utsikten fick man på köpet!

Thailand dag 4-5 073

På väg hem stannade vi på en strand, men där fanns ingen skugga så det blev ett dopp och inget mer. I dag har man fått moppebränna, armar och axlar är rödare än som kan anses sunt. Vi hamnade till slut på Klong Dao och jag fick åter igen av den bästa massösen ever.

Dagens matbild, Pad Thai. Åts med pinnar (man måste öva för att bli bra)

Thailand dag 4-5 076

I natt vankas hockeyfinal. Jag kommer inte orka vara vaken men mannen vill gärna se den, vi får väl se hur set blir med det. Sassa Brassa Sverige säger vi i alla fall. Jag gissar på 5-3 till Sverige!

4 kommentarer:

Gun sa...

Har för mig att Åsorna också skrev om skit vägar på väg till nationalparken? Kanske skippar det.
Jag fick rekomendationer på ett massage ställe på Long beach som heter Dreamy spa, det ska vi testa. Googla på det, så får ni prislista och adress.
Jag kommer packa ner allergitabletter och asolspris, nått mer jag ska tänka på?
kram till er i paradiset

Marie KJ sa...

Mygga, rollon skulle jag packa. Alsol och allergitabletter är annars toppen att ta med! Hög faktor på solcreme är inte billigare här skulle jag ocksa packa liksom massor av hårinpackning/balsam. Kram kram

mammaxtre sa...

Men så härliga bilder. Så bra att ni fångar dagen. FlipFlops, låter som ett sämre skoval. Men det är klart, kanske har du bara med klack förutom dem :-)

Ikväll är det hockey, heja, heja!

Kram

Mamma sa...

Härliga bilder. Jag var på väg till nationalparken men eftersom det inte regnat på en längre tid så dammade det så man såg knappt handen framför sig och vägen var som en tvättbräda (om nu någon vet hur en sådan ser ut nu för tiden).Ni ser ut att ha det gott i alla fall. Jag är lite avundsjuk på att få massage varje dag. Jag älskade aloe vera massagen. Den var helt ljuvlig när man fått lit för mycket sol.
Kram kram