05 juni 2009

Lukas student…

P6040222

Började förberedas tidigt på morgonen. Min underbart goa och snälla svärdotter Isabell tillika dagens huvudpersons flickvän erbjöd sig komma och hjälpa till med matlagningen. Här ser ni henne i mitt kök vid 09 på morgonen.

P6040223

Vädrets makter var inte på vår sida. Här ser ni ryggen på min pappa och 1000 paraplyer på Torekällberget där “utspringet” sker.

P6040225

Här kommer dagens alla studenter tågandes

P6040227

Studenten och hans päron (tror inte Kilis är medveten om att fotos tas) Jag var först fram. 5 minuter efter detta foto togs hade han ungerfär 2 champagneglas, 12 rosor och en badanka runt halsen.

P6040236

Skylten. Jag hade inte köpt regnskydd till den, det kostade bara 20:- men det har ju varit sol sedan påsk och trodde inte det skulle regna. Det hällregnade just när vi var ute på Torekällberget!

P6040241

Paketöppning med storebror Oskar till vänster och goda vännen Faris bredvid. Eftersom jag hade Oskars studentkalas hos mig var vi denna högtidsdag hos barnafadern.

P6040246

Isabells lillasyster Linnea och mamma Helen.

P6040250

Dagen avslutades hos Max som är våra goda vänners son. Lukas och Max har lekt, varit goda vänner och spelat i samma hockeylag i hela sitt liv. Nu är de stora och jag har nu mer bara ett skolbarn under mina vingar. Känns bra men också lite sorgligt. Jag har älskat att vara mamma (och gör än i dag förstås)

I dag ledig dag. Skall (försöka) ta det lugnt och i kväll besöka ytterligare en studentskiva.

Ha det gott kära läsare, vi hörs senare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår. Både trevligt och mycket gott fanns att äta. Och vilka fina ungdomar vi har!
Kram
mormor till Lukas

Lotta sa...

Hej vännen, vad roligt att få se lite av Lukas stora dag. Vad trevligt med en hjälpsam svärdotter, måste vara hur mysigt som helst.
Jag och Melker är på landet.
Kram till dig d vackra kvinna.