09 juni 2009

Kvällspromenad

Lite ensamt men ändå lite yxigt att få vara barnfria tog vi en kvällspromenad (inte i powerwalk anda utan en stilla promenad i vårt närområde) Här är en bild på de spireor vi planterade förra året. Behöver beskäras men det gör man ju direkt efter blomningen (de blommar på fjolårsskott fick jag lära mig av egen erfarenhet i slutet på 80 talet när jag var en ung, nybliven husägare)

P6090292

Vanlig dag på jobbet. Lönesamtal med nattpersonal tidigt på morgonen. Satt i telefonen ett par timmar. Mer samtal (både lön och annat) Åkte hem en timme tidigare än jag ska (har stannat sent flera eftermiddagar förra veckan) Skulle läsa med somnade i soffan (LYX, jag brukar aldrig kunna sova middag) Hoppas man somnar i kväll nu.

P6090293

Maken, ser ni att han har ont i halsen? Jag har kikat ner, det ser då inte bakteriellt ut. Han får avvakta och bita i hop. Han som älskar att vara naken och sovit sådan varenda natt sedan vi blev i hop sov med collagetröja i natt.

P6090294En sådan fin trädgård vi gick förbi. Naturstenar som de till och med gjort en trapp av.

Nu sitter Axel på planet (lyfte 14,30) Han har lovat att messa när de är framme. De flyger till Bankock och åker bil därifrån (1,5 timme) Jomtien heter det där de ska bo. Känns som att eftersom ett plan störtade i förra veckan borde det vara ganska riskfritt att flyga idag?

Hörs i morgon igen ni som vill!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars maken! Lite extra omsorg kanske!
Så vackra spireorna är bara på ett år!
Kram mamma