12 juni 2009

Äntligen fredag eftermiddag

Varannan fredag avslutas arbetsdagen med samrådsmöte med det fackförbund som dominerar min arbetsplats. Jag sitter alltså med från arbetsgivarsidan. Betyder att jag slutar jobbet varannan fredag med dåligt humör (och ilska över att jag bjuder på att de låter påverka mig på det sätter) En sådan fredag var det i dag. Dessutom har jag nu bara ynka 8 lönesamtal kvar (och inga svåra, de är gjorda i veckan) Detta firas när jag kom hem dels med att skura ur ugnen (sprayade i medel i går och kom på det nu) dels med detta:

Bild0155

200ml cava är man väl värd efter denna (hemska) arbetsvecka, sonens avresa samt att leva med en förkyld man. Han ligger just nu i badet, jag bloggar, Malin rider och Johanna och kusinen Amanda sitter framför andra datorn. Ute vräker regnet ner och jag har tänt massor av levande ljus. Taco middag om en stund och sen har vi en blank helg framför oss. Nice!

Inga kommentarer: