22 juni 2009

Årets första!

Myggbett, placerat på vänster fot. Lite sent kan jag tycka. Setat i telefonen en stund i dag. Massor av geting, fästing och myggbettsfrågor. Geting stungen har jag blivit 3 gånger i mitt liv, satan i gatan vad det gör ont. Fästingbiten har vare sig jag eller någon av mina ungar blivit.
Sov dåligt natten som var trots att jag somnade mycket nöjd och lycklig. Sov med öppet fönster, och mannen som nu äntligen slutat snarka (hans förkylning börjar ge sig) bredvid mig. Livet på topp alltså. Det här med att sova dåligt är inte så stort för mig. Mormor och har ju i alla år ältat sin dåliga sömn. Jag jobbade med en psykiatriker på mitt förra jobb där i princip alla patienter sov dåligt. Han frågade då hur många gånger de vaknade varje natt. Sju kunde att svar vara, då sa Dr Fransson att det är ju fantastiskt bra för det betyder ju att du somnar om åtminstone 6 gånger varje natt. Så tänker jag med samt att man får väl sova när man kan då. Jag är åtminstone inte SÅ himla trött på dagen fast jag vaknat massa gånger under natten.

I kväll en blank kväll :o) I love it!

1 kommentar:

Maribella sa...

Gud vad bra sagt, det ska jag tänka på när jag vaknar några gånger under en natt!