27 juni 2009

En dag på stranden

Frukost på altanen i morse efter att vi alla avnjutigt en kvart på spikmattan
(detta är en ren lögn, det var inte njutningsfullt alls men hör och häpna min begynnande migrän var helt bortblåst en timme efter utan medikamenter!)
Sol, skratt och flams på stranden blev det sen. Mamma badade 2 gånger och Gun en. Jag och mannen har badat i kväll, inte för vi var så sugna utan för att vi skulle bli rena. Underbar sill lunch med matjes, kokt färsk potatis, hackat kokt ägg, gräddfil, rödlök, knäcke och ost. Till det en iskall öl och liten Linieakvavit till. Tog förstås ett foto under måltiden men den är ju i kameran och får publiceras i morgon. Jordgubbar och glass efter det.
Efter tvagning sitter nu mannen jag älskar och jag på altanen och njuter av kvällssolen och varandra och undrar om livet blir bättre än så här?
Till mamsingen, Åsa, Åsa och Gun vill jag säga: Tack för att ni kom, vad roligt vi hade. Skratt, lite gråt, flams och fesaljummet rieslingvin är ju en kanonkombination ;o)

4 kommentarer:

Åsorna sa...

En utav oss läste fel och fick för sig att ni älskade på altanen och tänkte att det kanske var lite för mycket information :-)

Vi kan bara hålla med om spikmattan. Inte var det skönt men vi ska gå och köpa en vi också.

Tack igen en helt fantastiskt roligt och mysig sommarkväll!

Anonym sa...

Ja, tack igen. Jag läste också fel. Det var ett fantastiskt dygn.
Kram mamma

Anonym sa...

Mh jag kan läsa...
Tusen tack för en kanon mysig mini helg på Getryggen! Jag visste väl att mitt vin skulle slå!
kram i värmen
Gun

Anonym sa...

Getryggen visar verkligen hur vackert sverige är & med alla vackra Qvinnor som befinner sig där.
Ser så mysigt ut med mat & dryck kärlek & mattor

Kramar Lollo