28 juni 2009

Gäster från sjön

I går kväll ringde Lukas och sa att han och Dennis satt i en båt i närheten av oss och undrade om vi ville ha besök, klart vi ville! Snabbt på med korv på grillen och umgänge ute på altanen. Dennis har spelat hockey med Lukas sedan de var 6 år typ och båda gillar de förutom hockey att fiska. Dennis hade fått 2 gäddor, Lukas hade sämre fisklycka. Men den största lyckan av alla hade jag som fick besök av en älskad unge alldeles spontant (tyvärr glömde jag att ta kort)
I dag väntar en dag på stranden (insmord med solskyddsfaktor, det svider på ryggen) Kankse Lucke kommer ut och solar. Oskar har jag pratat med varje dag i Göteborg, han lät trött i går. 4 dagars festivalande och campande i gassande sol tär även på en ung och stark 21 åring (en annan hade dött) I dag kommer han hem. Axel har inte hörts av på någradagar men Lukas hade chattat med honom i går (själv hänger jag ju inte på msn när jag är i stugan)

Hörs senare i kväll, då från stan!

Inga kommentarer: