16 juni 2009

Dagens lunch

Var libanesisk meze! Nadja på arabiska linjen bjöd på lunch i dag. Vi åkte till Zinkensdam och åt lite för mycket som vanligt när det är buffé. Samira och Elisabet var också med. Jättegod mat och trevligt sällskap.
Solen har ju också tittat fram i dag, i morse när jag vaknade trodde jag barnen glömt lampan på eftersom det lyste så dant men det var "bara" solen som visade sig. Underbart, snälla, snälla kan du inte vara framme ett tag nu?
Axel har namnsdag med är ju i Thailand, grattat genom mess och msn. Vi chattar nästan varje dag. Det är inte direkt som när en annan åkte utomlands utan föräldrar första gången. En telefonkiosk på Ibiza och bara några pesetas att ringa för.
Sista kvällen med makens döttrar som åker till Småland i morgon och blir borta en månad. Hemlagad pixzza skall lagas (men jag hoppas över middagen) Skall även gå en promenad men blev så otroligt somnolent. Skall lägga mig riktigt tidigt i kväll, min kropp skriker efter SÖMN.

I morgon fyller min mormor 87 år. Vi hörs då igen!

1 kommentar:

Maribella sa...

Duktiga du som kan stå över en hemgjord pizza!!
Vad ensamt och tyst ni kommer att få det nu utan barn...!
BTW, hoppas mitt "ja tack" kommit fram!

ram