08 juni 2009

Hejdå Måndag

I kväll har jag kört Axel till Nykvarn för att han skall åka med familjen Sjöblom till Thailand  morgon. Innan dess har jag klippt honom (med trimmer, jag saknar helt begåvning för att klippa hår, har inte ens klippt mina barn när de var små) Packat har han gjort själv. Tänkte jag skulle fotat honom före och efter klippningen samt med resväska och ryggan han skall ha som handbagage men jag hade väl annat i huvudet för det föll helt bort. Här kommer ett annat foto på honom, från hans 14 årsdag:

PB150121

Jag har lagat mat som Axel fått välja (sista måltiden hemma på ett tag) Blev inte helt otippat Chili con Carne, som är en av hans favoriter. Hoppas nu verkligen att han får en kul månad med vännen John och hela hans familj (de är 9 stycken som åker) Nu är jag barnfri till den 10 juli (Oskar och Lukas räknas som vuxna fast de är ju mina barn hela livet såklart!)

Mannen är krasslig, förkyld och frysen. Äter glass i sängen mot sin ömma hals. Jag är sugen men ståndaktig. Skall inte äta glass och har satt ett realistiskt men verkligen inget mesigt mål. It´s now or never. Vägra vara fet helt enkelt Däremot börjar jag börjar ge upp tanken på att bli mager, jag kommer aldrig att lyckas, inte ens som olycklig blev jag mager. Knappt smal, men hyfsat normal kan jag bli (och ska!)

Nu cityakuten!

PS Har snart läst ut boken (Fallen) på 487 sidor med pyttesmå bokstäver, så djäkla bra! DS

1 kommentar:

Maribella sa...

Jag är med i den klubben; vägra vara fet!
Nowornever står det på min ring, blir så peppad när jag ser på den!!

Kram