25 juni 2009

Jag fångade verkligen dagen

Att spontan ta en semesterdag är något jag verkligen rekommendera.

I går kväll när mannen kom ut så satt vi på stranden en stund innan middagen. Grillad kycklingfilé, med grillade grönsaker och kall sås till. Efter det så var det dags för ett kvällsdopp. Magnus kan liknas vid en Zornkulla på detta foto. En vacker man som älskar mig, bakom vassen i Östersjön, vad mer kan man begära av en sommarkväll?

P6240323Det här korsordet har vi ägnat en del av gårdagskvällen åt samt en del av dagen. Inte klart ännu, sparar det tills i morgon. P6250326 Att diska utomhus en solig junidag är en upplevelse som inte går att jämföra med att tömma diskmaskinen hemma en torsdag efter jobbet i oktober.

P6250327Min dag tillbringades mestadels på stranden. Är något lik en hummer nu på kvällen.

P6250329

En sak som gjort mig glad:

Den nu mer vuxne sonen som är på festival i Göteborg ringde för att “bara prata” i går. Han berättade om att de stannat en natt i Jönköping och setat på en brygga i Vänern och druckit god öl, att de nu var i Göteborg och hade fått en jättebra plats på campingen. Att de strax skulle gå på Liseberg och att han då skulle lämna telefonen i tältet (om jag skulle ringa och inte få svar och då bli orolig)

Älskade unge, du gjorde din mor tårögd av glädje för din omtänksamhet och för pratstunden.

I morgon åker jag till Getryggen igen efter jobbet. Magnus åker till Bokö i Trosa skärgård med grabbgänget. Min systrar, min svägerska Åsa och mamma gör mig sällis. Vi skall äta skaldjur, umgås, sova över och sola och bada på lördagen.

Jag är just nu en väldigt lycklig människa (fast jag väger för mycket)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Marie, du skriver så fantastiskt att jag sitter här med tår i ögat.
Tycker så mycket om dig.

Anonym sa...

Ja va fan betyder då vikten? Så go han är våran Oskar!Jag förstår att man blir rörd som mamma, mormor fick också en tår i ögat. Det som vi ska göra ikväll är ju också en så obeskrivlig känsla som mamma, att vi samlas. Alla mammor förstår vad jag menar. Det blir inte mindre betydelsefullt ju äldre man blir kan jag säga. Tvärtom!(Börjar förstå mormor nu mer och mer)
Kram mamma