21 juni 2009

43 år

Klockan 00.35 i natt var det 43 år sedan jag såg dagen (nattens) ljus för första gången. Jag är född på Södertälje sjukhus den 21 juni 1966 och döpt den 22:a i kapellet på samma sjukhus. Nöddop frågar folk? Nje, lite bekväma föräldrar som slapp ha dopkaffe hemma tror jag faktiskt är sanningen. Till deras försvar kan jag säga att det var faktiskt inte så ovanligt att man gjorde så.
Jag är född på årets ljusaste natt, sommarsolståndet och ibland fyller jag år på midsommarafton (25 och 30 prickades in) Jag är nu ungefär hälften så gammal som min mormor Majvor. Många år kvar att fylla med meningsfulla saker...

Vaknat på Getis, skall packa i hop för att åka hemöver, hörs senare!

PS Axel har ringt från Thailand! DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen miljoners grattis och supertack för lunchen!!
Det är härligt att få vara med!!
Kram Maribel